İktidarın ‘güven’ puanı

Adalet Bakanı Yılmaz Tunç ‘yeni anayasa’ hakkında yine açıklamalar yaptı. İktidarın bildik söylemini tekrarlıyor. “Tamamen vesayetçi ruhtan arındırılmış bir anayasa hedefliyoruz” diyor.

İktidarın bütün sözcüleri gibi anayasa konusunda hukukçu Adalet Bakanı da somut konuşmuyor. Mevcut anayasanın hangi maddesinde “vesayetçi ruh” var, söylemiyor.

Kuvvetler ayrılığını “ayak bağı” gören ve CB sisteminde kuvvetler birliğine yönelen iktidarın “yeni anayasa” söyleminde kuvvetler ayrılığı, yargı bağımsızlığı gibi kavramlar yer almıyor!

Halbuki bir “hukuk devleti” anayasası yapılacaksa, ülkenin karakterini belirleyen maddelerden sonra, en üstün ilkelerin “kuvvetler ayrılığı” ve “hukukun üstünlüğü” ilkeleri olması lazımdır.

Zira “kuvvetler ayrılığı yoksa anayasa da yoktur!” (1789 Beyannamesi md. 16)

Kuvvetler ayrılığı yoksa; “hukukun üstünlüğü”nden de bahsedilemez.

HUKUK GÜVENLİĞİ

Hukukçu Adalet Bakanı bile anayasa konusunu anayasa hukukunun temel kavramlarıyla konuşmuyorsa ve CB sisteminde yargının bağımlılığı resmen tescil edilmişse, o iktidarın hukuk puanı ne olabilir?

Ne olduğu belli… Türkiye sistemi bakımından “hibrit ülkeler” arasında sayılıyor. Yani, evet muhalefet var, seçimler yapılıyor ama özürlükler ve yargı baskı altında… Klasik diktatörlükler de değil, bildiğimiz olgunlukta demokrasi de değil. Onun için “hibrit”, melez sistem diyorlar.

Bakan’ın başkanlık ettiği, üye çoğunluğunu da Meclis’teki iktidar blokunun belirlediği HSK, siyasi iktidarın adliye kolu gibi çalışıyor.

Sayın Bakan hiçbir itibarlı hukuk kurumunun, mesela Venedik Komisyonu’nun bir tek olumlu raporunu gösteremez.

Hatta en vahimi, bu iktidar “yargı”yı egemenlik yetkisi olarak bile görmüyor! Sorun böylesine anayasa felsefesinin reddi boyutlarındadır!

Ortada böyle ağır hukuk sorunları dururken, “yeni anayasa” söylemi güven verebilir mi? Vermiyor ve yatırım gelmemesinin önemli bir sebebi bu hukuki sorurlardır.

İKTİSADİ GÜVEN

Böyle bir durumda, para politikası ve biraz da bütçe ile sınırlı yetkilere sahip Mehmet Şimşek’in çabaları da umulan sonuçları yeterince vermiyor.

İktidar geçen on yıldaki politikalarıyla bugün “iktisadi güven” yaratamıyor. “İktisadi güven” gibi hayati derece önemli bir kavramın sadece Mehmet Şimşek’e bağlı olması bundandır.

Ekonomiyi enflasyon batağına sürükleyen, Türkiye’nin dünya ekonomisindeki payını 1980’ler seviyesine düşüren “faiz sebeptir” politikası, en önemli ve maalesef yerleşmiş bir iktisadi güvensizlik sebebi…

Merkez Bankası’nın CB Kararnamesiyle sona erdirilen bağımsızlığını geri getirecek bir kanun çıkarılmadı. Bu yüzden her an “faiz sebeptir” politikasına dönmek mümkün… Bu kaygı hala devam ediyor çünkü tek kurumsal reform yapılmadı.

Hukukta da ekonomide de yetkilerin tek elde toplanmış olması, Şimşek gelince değişmedi. Erdoğan istediği için Şimşek geldi ve Erdoğan istediği için Şimşek göreve devam ediyor.

Hukuki ve kurumsal bir güven yaratılmadı.

İşte bu yüzdendir ki, “Şimşek ayrılacak” dedikodusu piyasaları allak bullak ediyor, iktidar telaşla açıklamalar yapıyor, ‘istifa yok’ diye…

Hukuk ve ekonomi politikaları güven veren bir iktidar olsaydı piyasaların istikrarı bir tek bakana mı bağlı olurdu?

‘ÜMMETİN UMUDU’

SPK, “istifa” söylentisi hakkında suç duyurunda bulunmuş. Borsada “olağandışı fiyat ve miktar hareketlerine neden olan bu maksatlı ve yanıltıcı haberler” iddiasıyla.

Hafta sonu yapılan paylaşımlarda böyle bir kasıt olabilir mi? Habercilik maksadıyla yapılmadığını nasıl ispat edersiniz? Bu soruşturmanın ispat ettiği bir şey var ki o da iktisadi istikrarın Mehmet Şimşek’in varlığına bağlı olduğu gerçeği…

Keşke böyle olmasaydı da iktidarın ilk on yılında olduğu gibi reformist hukuk politikalarıyla, Merkez Bankası’nın bağımsızlığıyla ve kurallı piyasa ekonomi politikalarıyla iktidarın kendisi güven veriyor olsaydı.

Şimdi, hukukta ve kurumsal yapıda “kuvvetler ayrılığı… yargı bağımsızlığı… liyakat… şeffaflık…” gibi değerler yönünde esaslı reformlar yapmadıkça iktidarın güven puanını yükseltmesi kolay değil.
“Ümmetin umudu… Türkiye yüzyılı… kutlu yürüyüş” diyerek bu güveni yaratmak mümkün değil.

Onun için sadece para politikalarında değil, her alanda rasyonelleşme şart.

Benim inandığım milliyetçiliğin de gereği budur.

YORUMLAR (217)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
217 Yorum
  • Vatandas / 26 Ağustos 2024 18:34

    Oynayamayan gelin yerim dar dermiş.Anayasa devletin temel yapısıdır.Her hükumet anayasa değiştirmeye kalkarsa sonuç ne olur?Kaldığı şahıslar için.zumreler ve guruplar için çok kanunlar değiştirildi çok kanunlar yapildi! Örnek Öcalan için idam kaldırıldı,bazilarini kurtarmak için af kanunları çıkarılması mi?Herkes aklını başına alsın.Ulkenin getirildiği durumu hepiniz görüyorsunuz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Özer Altın / 26 Ağustos 2024 12:52

    TC adalet sistemine en büyük darbeyi FETÖ vurdu. Hâlâ bunun olumsuz etkileri devam ediyor ve normalleşmeyi engelliyor. İktidarı, üzerindeki bu ağır geçmişi göz ardı ederek yargılamak bence insafsızca!

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okunur / 25 Ağustos 2024 11:39

    Şimşek değil miydi yabancı yatırımcıya “yasalara takmayın“ deyip Erdoğan´ın kendisini garantör gösteren. Sorunun uzantısı bir bakan nasıl oluyor da piyasaların istikrarı olabiliyor. Bu haberin, yapay bir güven tazeleme operasyonu olmadığını nereden biliyoruz? İktidarın ‘güven’ puanı mı var?

    Yanıtla (7) (1)
  • Karar okuru / 25 Ağustos 2024 13:24

    Yanlış hatırlıyorsunuz. Şimşek değil Nebati'ydi

    Yanıtla (7) (0)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2024 16:35

    Ha Şimşek, ha Nebati. Doğruyu bilip söylemek başka, yapmak başka. Ayinesi iştir kişinin, lafa bakılmaz.

    Yanıtla (6) (0)
  • karar okunur / 25 Ağustos 2024 19:01

    Erdoğan Mehmet Şimşek'i dolandırıcılıkla suçlamıştı. Dönüşü Reform yapılmış gibi sunuldu. Neyi değiştirebildi ki? Sn. Cumhurbaşkanımızın talimatlarıyla politikasından muaf mı? Kapalı ve otoriter rejimlerde kimse ne olduğunu bilmez. Aynen bizdeki gibi tek bir kurum olur. Şimşek de diğerleri gibi sorunun uzantısı.

    Yanıtla (3) (0)
  • vatandaş / 25 Ağustos 2024 21:51

    valla nebati ile şimşek arasında ne fark var.her ikiside yalan söylüyor.tüik rakamlarını biz yutturmaya çalışıyorlar.

    Yanıtla (4) (0)
  • BayEKO / 26 Ağustos 2024 02:01

    Nebati bey irrasyonel yöntemlerle, Enflasyonu%21'den %36'ya ışıkladı. Yani 15 puan artırdı. Şimşek bey rasyonel yöntemlerle Enflasyonu%36'den %76'ya şimşekledi. Yani 40 puan artırdı. Keşke Nebati bey kalsaydı, 15 puan daha artar, enflasyon %50 olurdu. Gözlerinde ışık yerine şimşek olanlar gitsin. Nebati beyi geri istiyoruzzz.

    Yanıtla (0) (1)
  • Osman / 25 Ağustos 2024 17:03

    Akp ve MHP'li seçmeni,dinin elden gitmeyeceğine ikna etmek gerekiyor! Bu nasıl yapılır bilmiyorum ama şart! Grup grup toplayıp,bir şekilde izah etmek anlatmak gerekiyor,gerekirse tek tek konuşup camilerin kapatılmayacağı filan anlatılmalı.

    Yanıtla (11) (0)
  • Vatansever / 25 Ağustos 2024 20:10

    Siz kendinizi akıllı Ak parti ve MHP seçmenini akılsız mı zannediyorsunuz? Gerçekten dindar müslüman bir kişi chp denilen İslam düşmanı bir partiye oy vermez kardeşim. Bunu bir türlü anlayamıyorsunuz. Kimi ikna ediyorsunuz? Chp lilerin aklı ikna odalarında kalmış. Vatansever bir kişi PKK terör örgütünün siyasi ayağı Dem ile işbirliği yapan PKK ya terör örgütü diyemiyen bir chp ye nasıl oy verebilir? Chp ye oy verip vatanın bölünmesine razı mı olalım? Mümkün değil.

    Yanıtla (3) (26)
  • Okurca / 25 Ağustos 2024 21:27

    Çözüm sürecinde kimle konuşulup pazarlık yapıldı?mıydı? Hatırlayan var mı o zaman kim kimle konuştu

    Yanıtla (8) (0)
  • Patron / 25 Ağustos 2024 21:28

    Dem partiden istifa eden belediye başkanı CHP'ye katılmadı.

    Yanıtla (9) (0)
  • cenk / 25 Ağustos 2024 22:34

    Sizin gibi din diye diye ülkeyi 3. Dünya ülkesi haline getirdiniz. Ülke adım adım Afganistan oluyor. Ülke adım adım savaşılmadan işgal ediliyor

    Yanıtla (11) (1)
  • Emekli / 25 Ağustos 2024 23:20

    İslam düşmanı chp ise onu iktidar yapacak akp nın yanlış politikaları
    Kaldı ki akp İslami bir durumu kalmadı.
    İsraf şatafatlı saray hali

    Yanıtla (2) (0)
  • SAMİM / 25 Ağustos 2024 23:41

    İkna odaları ve baş örtüsü zulmü DSP+MHP hükümeti döneminde kurulmuştu. İkna odaları zulümse, Bu iki parti 2023 seçimlerinde CUMHUR İTTİFAKI ortağı olduğunda ERDOĞAN'ı neden eleştirmediniz. Google okuyun biraz. CHP ile ne alaka. CHP başkanı BAYKAL o dönem türbanlı öğrencilere yapılanları eleştiriyordu. Önce samimiyet.

    Yanıtla (3) (0)
  • Okullu / 26 Ağustos 2024 00:15

    Algı sisteminden geçenler için geçmiş yoktur.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okur / 26 Ağustos 2024 00:02

    1913 de başlayan parti diktatörlüğü ,1925 de katmerli hale geldi; müslümanlar, kürtler, azınlıklar, kısaca halk çoğunluğu 2010 a kadar ikinci sınıf vatandaş sayıldı, dışlandı; itilen halk Akp ve Hdp gibi partilere gitti ve bunca yanlışa rağmen hâla oradalar.40 yıl kuvvetler birliği uygulanan ülkede sonrasında da yargı g.kurmay endeksliydi.Akp de düzeni değiştirmek yerine düzenle bütünleşmeyi seçti , yeşilkemalist oldu; enflasyon, adalet,göç konusu olmasaydı, bu durum çoğunluğun umurunda olmazdı.

    Yanıtla (2) (1)
  • Özhastavaeki / 25 Ağustos 2024 18:11

    En ufak bir istifa çalkantisinda bile borsa afalliyorsa ekonominin ne kadar kirilgan oldugunu siz düsünün.
    Ulastirma bakanini bir ili ziyaretinde gidip şeker fabrikasini ziyaret etmesi abesle istigal demektir. Ne işi olabilir şeker fabrikasinda? Düsundürücü.
    Ekonomi de aynen böyle, kendi ilgi alani olmayan liyakatsiz sözde basarili insanlarin yuvalandigi bit pazari. Nu arada 1 euro 38.50 tl olmuş kimsenin umurunda değil.

    Yanıtla (1) (0)
  • E. Degas / 25 Ağustos 2024 23:40

    Ulastirma bakani ,herhalde şeker fabrikasina ray döseyecektir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Müneccim. / 25 Ağustos 2024 23:25

    Tüm anketlerde Akp her konuda %30 civarı oy alıyor. Bunların %10'u zenginler, %10'u bürokratlar, %10'uda istifadeciler. Mhp oyları %9 civarında gözüküyor. Fakat, Mhp'de sandıkta farklı oy kullanan bir %5 var. Sonuçta %65 iktidara rest çeken güvensiz seçmen var. Yerel seçimde dip dalganın ulaşamadığı iller vardı. Ö. Özel aday olmayacağını ilan etti. İmamoğlu yada Yavaş bir şekilde anlaşacaklar. Zannederim Chp tek başına iktidar olur.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 25 Ağustos 2024 01:08

    Bosuna cenemizi yoruyoruz. Bu iktidarin rasyonel politikalar uygulamayacagini 22 yildir ogrenmis olmamiz gerekir. Tek care erken secim ve yeni bir iktidar olusumudur. Gerisi laf u guzaf.

    Yanıtla (72) (3)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2024 02:31

    Yetmez ama evet! Yeni iktidar mutlaka seçimle işbaşına gelmeli ve aynı zamanda kurucu iktidar olmalı. Ülkenin kuvvetler ayrılığına dayalı, iki kamaralı parlamenter sisteme dönmesi; siyasi partilerin yeniden yapılanması ve bu suretle demokrasinin tabana yayılması süreçlerini başlatmalı, yönetmeli. Süreci başarıyla tamamladıktan sonra tabandan yukarı yeniden yapılanmış partilerle seçime gitmeli. Lider ve etrafında sadece kendi seçtiği adamlar bulunan partilerden artık bu memlekete hayır gelmez.

    Yanıtla (38) (1)
  • Karar okuru / 25 Ağustos 2024 11:04

    Vesayet olmadan olmaz bunlar!!! Kim yapacak kim uyacak. Bu yol çok uzun ülkenin ömrü yetmeyecek.

    Yanıtla (2) (1)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2024 16:41

    Eğer seçimle işbaşına gelen bir iktidar kuvvetler ayrılığına dayalı parlamenter demokrasiyi tesis ederse buna vesayet denmez. Ya da ille de vesayet diyecekseniz millet vesayeti olur.

    Yanıtla (0) (0)
  • Dede Korkut / 25 Ağustos 2024 11:59

    Seçim olsa ne olacak?
    Şimdiki seçme ve seçilme düzeneği, içi gerçek demokrasi kurallarıyla doldurulmuş alternatif bir sistem inşa edilmediçe, genel merkezlerin belirlediği vekil listelerini sandıkta bize onaylatmaları şeytanlığı giderilmedikçe seçim olsa ne yapacaksınız?
    Hangi siyasi kararda halk yetkili şimdiki gidişte?
    Aynı düzenekle seçim olsa, hangi karara müdahil olabilirsiniz?
    Ve saire, ve saire. Mesele, halkı yüzde yüz otorite haline getiren sistem değişikliğinde düğümleniyor.

    Yanıtla (5) (0)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2024 23:23

    Siyasi partiler mevcut sistemde isterlerse adaylarını ön seçimle belirler. Burada esas olan seçmenin ön seçim yapan partileri hem katılmak, hem de oy vermek için tercih etmesi; mevcut sistem daha değişmeden parti ağalarının partilerini siyasi tarihimize gömmesidir. Bu sistemde 1999'da, 2002'de bunu başarabilen seçmen önümüzdeki seçimde de başarır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Çevreci / 25 Ağustos 2024 22:28

    AKP iktidarının hukukla ilgili sorununun kaynağı anayasa, yasa, kanunlar değil kanaati öncelikli hale getirme çabasından geliyor. Hitab ettikleri kesimin kanaatlerini hukukun yerine koymaya çalışıyorlar. Ve ne zaman hoşlarına gitmeyen bir şey olsa onu i, bir toplumun yasaması için ne kadar önemli olursa olsun milyonların önüne atmakta besi görmüyorlar.

    Yanıtla (1) (0)
  • Muammer / 25 Ağustos 2024 09:01

    Şahsen; yaşamımda tecrübe ettim ki; kendini dindar diye lanse eden hiçbir şahıs grup zümre cemaate pek güvenim olmaz.Velev ki, doğa yasalarına aykırı mucizevi hâller göstersin, gökyüzünde pervanesiz uçarak taklalar atsın..

    Yanıtla (45) (5)
  • Adsız / 25 Ağustos 2024 09:29

    Fırsat bilip dine dini en iyi şekilde yaşayana hucum edilmemeli. Neden "Hiçbir" kelimesi? D,n, yaşamaya çalışan ve yine de iyi olan Allah'ın hiç mi kulu yok? Yoksa senin çevrende mi yok?

    Yanıtla (4) (43)
  • Muammer / 25 Ağustos 2024 09:58

    Allah ile aldatan insandan daha tehlikeli-güvensiz kim vardır!?
    Kur'an bile Allah ile aldatana lânet okuyor.

    Yanıtla (44) (1)
  • Muammer / 25 Ağustos 2024 12:13

    Kur'an şöyle uyarıyor: ''Sakın, aldatan sizi Allah ile aldatmasın!'' (Lukman, 33, Fátır, 5; Hadid, 14).

    Yanıtla (22) (0)
  • Demokrat / 25 Ağustos 2024 18:56

    Ayeti, aldatıcı sizi Allah ile aldatmasın diye çevirmek yanlış. Bu ayetin anlamını tahrif ve istismardır. Elmalılı Hamdi yazır, "sakın o çok aldatıcı mağrur şeytan sizi Allaha karşı aldatmasın, mağrur etmesin..." diye çevirmiş. Yani Şeytan, Allah kerimdir affedicidir bağışlayıcıdır diyerek sizi günahlara sevk etmesin demek. Anlam çok farklı yani

    Yanıtla (4) (1)
  • Muammer / 25 Ağustos 2024 20:08

    Şeytanın veya insanın ALLAH ile aldatması aynıdır.Burada temel fiil ALDATMAdır.
    Şeytan İMGEsi kullanılması maksadı değiştirmez.

    Yanıtla (6) (0)
  • vatandaş / 25 Ağustos 2024 21:47

    benim çevremde yok.cuma namazına bile gitmiyorum artık.camilere tarikatlar el koymuş,gittiğimde de tansiyonum yükseliyor mübarek partinin arka bahçesi gibi.

    Yanıtla (2) (0)
  • vatandaş / 25 Ağustos 2024 21:44

    bide yobazın biri yangınları bir dua ile söndürürüm dedi ya bunların müslüman değil ingiliz beslemeleri olduğuna iyice inandım.

    Yanıtla (2) (0)
  • vatandaş / 25 Ağustos 2024 21:39

    erdoğan istediği için mehmet şimşek gelmedi,dış güçlerin alacaklarını sağlama almak için sayın şimşeği göreve getirtti.Ben böyle düşünüyorum.

    Yanıtla (2) (0)
  • Kemal / 25 Ağustos 2024 21:18

    Taha Bey,
    Gelir dağılımında adaletsizliği ,rant ve sosyal adaletsizliği körükleyen, kaynakları yağmalayan ve belli ellerde tekelleşmesini önleyemeyen dünya da miadını çoktan doldurmuş bir iktisadi sistemi hâlâ umutmuş gibi inanarak savunuyor ve M.Şimşek 'in ve rasyonalitenin nasıl rasyonellikse! bu köhnemiş anlayışı kurtaracağını ümit ediyorsunuz.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okurca / 25 Ağustos 2024 21:08

    ..GÜVEN..Vermiyor ve YATIRIM gelmemesinin önemli bir SEBEBİ bu HUKUKİ sorurlardır.Türkiye’nin dünya ekonomisindeki payını 1980’ler seviyesine düşüren..iktisadi güvensizlik sebebi…Şimdi, hukukta ve kurumsal yapıda “kuvvetler ayrılığı… yargı bağımsızlığı… liyakat… şeffaflık…” gibi değerler yönünde esaslı reformlar yapmadıkça .. GÜVEN puanını yükseltmesi kolay değil. TA.

    Yanıtla (0) (0)
  • Vhby / 25 Ağustos 2024 21:03

    Vatan millet din kavramları ile sorunu olanlar asıl sorunlu insanlardır ve savundukları kavramları kılıf yaparak kötülüklerini gizlemeye çalışırlar.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 25 Ağustos 2024 18:39

    Olimpiyatlarda Yusuf Dikeç'i dünya beğendi ama annesinin başörtüsü nedeniyle militan laikler beğenemedi.Akp gitsin ama Chp gelmesin; parti yönetimi değişim dese de tabanları düzeleceğe benzemiyor.Kendilerini asıl vatandaş, halkın %75 ini ikinci sınıf vatandaş gören yüzyıllık köhne anlayış ve nefret yerin dibine batsın.

    Yanıtla (8) (9)
  • Izmirli / 25 Ağustos 2024 21:00

    Bu da yeni taktik galiba... Gideceğinizi biliyorsunuz, ancak bunlar boş taktikler, işe yaramaz, kimse bu yalan dolanı artik yemiyor çünkü kimse sizden daha kötü olamaz. Sizden sonra sizin gibiler iktidara gelmeyecek ve hiç de iyi anılmayacaksınız, bunu bilin yeter.

    Yanıtla (3) (2)
  • mavideniz@ / 25 Ağustos 2024 20:03

    " Kuvvetler ayrılığı yoksa anayasa yok " cümlesi herşeyin özeti olmuş.Cumhuriyet Türkiye'sinin buraya kadar nasıl getirilmiş olduğunu aklım almıyor.Bunu tartışıyor olmak bile çok korkunç.

    Yanıtla (2) (0)
  • Dosto / 25 Ağustos 2024 00:59

    TV ler sosyal medya ve internet haberciliği haberleri veriyor.herkes okuyor izliyor..sonra aynı şeyleri herkes birbirine anlatıyor konuşuyor..ve insanlar hergun değişen bu gündemden başka birşey konuşmuyor.anlattigin olayı haberi herkes biliyor.konusacak başka heybelerinde konu yok.kitap okumuyor ki yeni bir kitaptan bahsetsin.sanat değeri olan bir film tiyatro anlat bari .yohh..sanat edebiyat şiir...yohhh.okumuyor ki..ne yavan boş tipler ve sıkıcı..cocuklarina da yazık..

    Yanıtla (14) (4)
  • Gun / 25 Ağustos 2024 16:01

    Tüm dünyada medya halkı her alanda yönlendirir..ortalama zekaya hitap eder.halkin sadece yazdıklarını gösterdiklerini almasını istemesini konuşmasını sağlar..ortalama zekanın kitap okuma oranı ile paralel düşük olduğu yerde okuyucu izleyici artık papagandir.duydugunu gördüğünü birbirine anlatır .herkes bilir görür oysa aynı şeyleri.

    Yanıtla (3) (0)
  • Sef / 25 Ağustos 2024 19:47

    Çocukların anlama kavrama yeteneği niye düşük diye sormasın kimse..bu çocukları uzaylılar yetistirmiyor.genclerde ne görüyorsanız anne babasına çevreye bakacaksınız...

    Yanıtla (2) (0)
  • Ali Rıza / 25 Ağustos 2024 17:41

    Hani hep diyorlar ya, kitap okumuyorsunuz, şimdi kitap okuyanlara soruyorum.1/ Enerji sorunu nasıl çözülür, fosil yakıtlardan insanlık nasıl kurtulur, güneş, rüzgar enerjisi demeyin o çözüm değil!.2/ Ülkenin konut sorunu nasıl çözülür. 3/ Tarımda ürün üretimi ve hayvancılık nasıl verimli hale getirilir, ürün destekleme yem destekleme demeyin.4/ Tarımda çalışan mevsimlik işçilerin en azından işçi sigortası durumuna nasıl getirilir?. 5/ Eğitim sistemi nasıl çağdaş hale getirilir?. Buyurun cevaplay

    Yanıtla (4) (0)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2024 18:19

    Reis bilir!

    Yanıtla (0) (2)
  • M. Kamil Z / 25 Ağustos 2024 19:02

    Hepsinin tek çözümü var. Dünya nüfusu bu gününün 1/4 olmalı. Dünyanın bu nüfus artışıyla hiç bir çözüm kalıcı olamaz (nukleer fusion enerjiyi cozer fakat, onun da başka problemleri var).

    Yanıtla (0) (2)
  • Sef / 25 Ağustos 2024 19:44

    Doktorasını vermiş adamın hali de bir başka oluyor...m.k.z

    Yanıtla (2) (1)
  • Ali Rıza / 25 Ağustos 2024 19:49

    Dünya nüfusu beş misli daha artsa dahi akıllıca bir plan dahilinde hepsi mutlu bir hayat yaşayabilir, lakin bu silahlanma ve savaş stratejisi ile dünya nüfusu bir milyara düşse bile mutlu bir hayat süremez. Misal Nil nehrini Mısır ve Libya çölünü , Fırat suyu Arabistan çölünü tarıma açabilir. Orta Asya stepleri, tarıma açılabilir, biz Keban baraj suyunu Konya Aksaray Niğde ovalarına akıtabiliriz , enerjiyi manyetik alandan temin etmeliyiz, demem o ki kitap okumayla değil, düşünmeyle olur.

    Yanıtla (4) (2)
  • Bay Kamil / 25 Ağustos 2024 19:43

    Bizde böyle sorunlar yok, olsa da seçime kadar soğan cücüğü yer, hepsini çözer gene Reisimizi yedirmeyiz.

    Yanıtla (4) (0)
  • Şaik / 25 Ağustos 2024 19:19

    Erdoğan, hukukun üstünlüğü sözünü duyunca hiddetleniyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • H. Matisse / 25 Ağustos 2024 18:01

    Artik mizrak çuvala sigmiyor, kisa vadede seçime gidilip herkesin sapkasinin içine düsecek oylar bu milletin gelecegini belirleyecektir. Yeni nesil bu yönetim den hiç de memnun değil, emekliler hem ezilir hem oy verir. Yakinda surprizlere hazir olmaliyiz.

    Yanıtla (4) (0)
  • Sulhi / 25 Ağustos 2024 11:28

    Başlarken adalet de, özgürlük de, birlik de... Önemli adımlar at, duvarları nispeten yık, tabuları kaldır, insanları birleştir. Sonra gel otoriter, bir tek adam yönetimi kur, hukukun, eğitimin, bürokrasinin, kültürün, ekonominin ümüğüne çök, dediğim dedik de, ayrıştır, liyakatsiz, cahil kaba bir bürokrasi oluştur, Kürt Türk de böl, aşağıla, kendin dışında herkesi hain ilan et, Mhp gibi ayrıştırıcı dile saplan, garip bir ittifak kur, adına Cumhur de, her gğn ona buna saldır, mahkemeleri azarla..

    Yanıtla (10) (0)
  • karar okur / 25 Ağustos 2024 17:54

    Demekki biri diğerinin kamuflajıymış,öylemi

    Yanıtla (1) (0)
  • Ömer / 25 Ağustos 2024 17:27

    Partinin kurucuları bile ağır ithamlarda bulunup partiyle ilişiğini kesti.Güce tapmayan,kendisine ve topluma saygısı olan hiç kimse orada kalamaz zaten.Ülke çıkarı önemli, parti değil.

    Yanıtla (4) (0)
  • Görüş / 25 Ağustos 2024 17:06

    Yorumlarda, sürekli olarak, muhalefeti eleştiren bazılarının trol veya sıkı yandaş olduğu anlaşılmaktadır. Ayrıca, muhalif olan veya öyle görünen bazıları da aynen muhalefeti eleştiriyor. Bu eleştirilen muhalefet, yine de yerel seçimlerde önemli bir zafer kazandı. İlginç bir zamandayız.

    Yanıtla (2) (1)
  • Birisi- / 25 Ağustos 2024 16:54

    Türkiye Yüzyılı denen şeyin formülünü iyi anladık : "O zat yaparsa iyidir, başkaları yaparsa kötüdür." Demokrasinin ne olduğu önemli değildir, "o zat" ne yapıyorsa o demokrasidir. Yüzyılımız hoşgeldin !

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 25 Ağustos 2024 11:10

    Ezber düşünen ve ezber yazanlarin pek anlayacağını zannetmem ama yazayım. Yargı bağımsızlığı, kuvvetleri ayrımı, demokrasi vs anlamında tam puan alan hangi ülke var ki ABD, İngiltere, İsrail yörüngesinde olmasın. Taha Bey doğru söyler ama sürekli eksik söyler. Resmin tamamını ya görmüyor ya bilmiyor. Evet soru şu: Dünyada ram demokratik ama ABD, İngiltere, İsrail sultasında olmayan tek bir ülke var mı? Biraz düşünelim mi? Neden tüm dünyanın demokrasi puanını bu üçlü belirliyor?

    Yanıtla (5) (27)
  • Karar Okuru / 25 Ağustos 2024 12:13

    Konu sadece demokrasi değildir. Bunun da üzerini örten global askeri ve finansal sistem vardır. Judao Anglosakson sistem. Doğu Akdeniz ve çevresinde 34 ABD savaş gemisi konuşlanmış durumda. 2021 de bir gecede dünyadaki dolar miktarı 4 trilyon dolardan 8 trilyon dolara çıkarıldı. İnsanlar karşılıksız basılan bu kağıt dolara hücum etti. Dünyada en büyük ticaret kalemi petrol. Tüm ticaretin yüzde 12"si petrol. Petrol ticareti dolar ile. Bunun adı petrodolar sistemi. Taha Bey bunları neden yazmaz?

    Yanıtla (5) (6)
  • Karar Okuru / 25 Ağustos 2024 12:18

    Genel çerçeve doğru ve tam çizilmeden teklif edilen her şey havada kalıyor. Buyrun buradan tartışalim. Kuvvetler ayrımında Meclis ile Yürütme ayrımı değil, aslolan ve önemli olan Yargı bağımsızlığıdir.

    Yanıtla (9) (1)
  • Karar okuru / 25 Ağustos 2024 12:36

    Demokrasi dışı hangi ülke refah ve gelişme açısından önemli. Batı dışında gelişmiş ülke var mı? Yani ABD kompleksimiz var diye totaliterlere evet mi? Yazarken biraz düşünmekte fayda var.

    Yanıtla (13) (5)
  • Karar Okuru / 25 Ağustos 2024 13:38

    Evet yazarken düşünmekte fayda var. Ben totaliter bir öneri yapmıyorum. Genel resmi tam ve eksiksiz çiziyorum. Soykırımcı bir ülke (İsrail) ve buna ortak bir ülke (ABD). Niye kompleks olsun gerçeği söylemek. Önce doğru teşhis. Önerileri konuşabiliriz tabii ki.

    Yanıtla (3) (6)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2024 18:21

    Soykırımcı derken Çin'i niye es geçiyorsun?

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar Okuru / 25 Ağustos 2024 19:01

    Niye es geçeyim? Çin Doğu Türkistan'da soykırım yapıyor. Rusya da geçmişi büyük katliamlarla dolu bir devlet. İlk yorumlarımi okuyun ve makul şeyler yazın. Odanın icindeki fili görmeye davet ediyorum sizi. İlk yorumlarıda sorduğum soruların cevabı var mı? Ama reis, tek adam, akp diye ezber ile gelmeyin. Evet Türkiye'de demokrasi yok. Var diyen mi var? Siz dünya sistemi, global haydutluk düzenini tarif ve teşhis etmeden hiç bir şey yapamazsınız.

    Yanıtla (4) (0)
  • Izmirli / 25 Ağustos 2024 12:38

    Öneriniz nedir? Çin ve Rusya mı? Suudi Arabistan, Mısır filan belirlese? Ne dersiniz?

    Yanıtla (8) (1)
  • Karar Okuru / 25 Ağustos 2024 19:11

    Önerim mi? Tabii ki var. Bir defa soykırımcı İsrail ve net soykırım destekçisi ABD ve İngiltere ve bu ülkelerin etkili olduğu platformlarin objektifligine güvenmeyecek ve bu yapılarin kontrolündeki resmi ve sözde sivil gerçekte istihbarari kontrol altındaki NGO Lara medafeli olacaksınız. İkincisi temel insan hakları konusunda daha dikkatli ve dürüst İspanya, İrlanda, Niorvec gibi ülkeler ile daha yakın ilişkiler kuracaksınız. Üçüncüsü büyük sermaye Türkiye'ye gelmez. İç tasarruf gerekli.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 25 Ağustos 2024 19:16

    Devamı. Niye gelmez? Çünkü o büyük sermaye ile ciddi ters düştün. İsrail konusu ve ABD Ortadoğu politikası kaynaklı ciddi sorun var. Dördüncü yargı bağımsızlığıni tam sağlamalı Aym ve HSK',yi siyasal etkiden arındırmalisin. Şeffaflık ölçütün olmalı. Bütün bunlara rağmen Anglosakson Yudaik yapının lanetine ve propagandasina maruz kalacaksın. Etkilenmeyeceksin.

    Yanıtla (1) (0)
  • Vhby / 25 Ağustos 2024 14:36

    Dikkatini çekelim trollcum Trump hakim karşışına çıkıldı,Netanyahu'nun oğlunun evi polis tarafından arandı,ingiltere'de haklarında en ufak bir yolsuzluk çıkan bakan ve bürokratlar istifa rdiyorlar.Bizde emekli sefaletin içinde,işçi açlık sınırının altında,bahsettiğin ülkelerin medyaları veya vatandaşları yöneticilerini haklarında eleştirirken "başkana,kraliceye,başbakana hakaretten"ya da vatan hainliği ile suçlanıp "dış güçlerin uzantısı yerli işbirlikçiler denilip mahkemelerde sürünmüyorlar.

    Yanıtla (12) (2)
  • Karar Okuru / 25 Ağustos 2024 15:25

    Trolun kralı sensin Vyb rumuzlu okur. Yazdıklarım üzerine bir düşün. Demokrasi teorisi diye de bir ders var bazı fakültelerde. Nesela Prof. Oktay Uygun'un kitapları. Seviyenizi aşmaz ise okuyun. Ve de Netenyahunun ABD kongre konuşmasını, 157 defa alkışlar ile kesilen konuşmasını dinleyin. Nasil bir dünyada yaşadigimiza uyanın konuşalım bunları.

    Yanıtla (3) (8)
  • Colak / 25 Ağustos 2024 16:48

    Güzel bir cevap ben bu milletteki abd dusmanligini bati dusmanligini anlamiyorum kardesim batinin parasini harciyorsun ama sende akilli uslu siyaset dehalarini kenara itip hic bir siyasi bilgileri olmayan sokak kabadayisi agziyla birazda islam soslu konusan adamlari basina tac yaptin yetmedi birde tek yetkili yaptin sonrada o kisi saraylarda kirallardann bile rahat yasiyor sanada yabanci dusmanligi ve kølelik kaldi yola devam

    Yanıtla (4) (2)
  • Karar Okuru / 25 Ağustos 2024 19:20

    ABD düşmanligi mi? Yanındaki komşu ili devleti böldü haberin yok ise hatırlatmış olayım. BM kurallarına göre işgal altındaki Kudüs'ü ve Golan'in İsrail tarafından ilhakini da tanıdı. Şu anda Gazze'deki soykırımı da verdiği 80 milyar dolar ve vedigi silahlar ile destekliyor. Almanya ve İngiltere de silah sağlıyor İsraile. Düşmanlık falan yok. Objektif gerçekler bunlar.

    Yanıtla (1) (1)
  • Çimenlik / 25 Ağustos 2024 16:34

    Tam puan almak ayrı bir şey berbat durumda olmak ayrı bir şey, enflasyonun 8 olmadı ayrı 80 olmadı ayrı. Onlarda da enflasyon var onlarda mükemmel değil diyerek kendinizi kandırmayı bırakın. ABD Beyoğlu belediye başkanı olarak reisi ziyaret ederken iyi, deliğe süpürmeyini konuşurken iyi şimdi mi kötü oldu?

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 25 Ağustos 2024 15:58

    Biz olmazsak Türkiye batar deniliyor.
    22 yılda batırdınız zaten.
    Gelecek olan siyasi iktidar neyi batıracak?
    Üstelik bu millette bölündü iyi mi şimdi bu?
    Dinciler,kinciler,
    Milli olanlar,omayanlar.
    Hadi bakalım inkar edin bunları.

    Yanıtla (11) (1)
  • İbo / 25 Ağustos 2024 15:21

    Libya’ya giren Erdoğan’a, Karabağ’a giren Erdoğan’a, Gabar’da petrol bulan Erdoğan’a, Karadeniz’de milyarlarca metreküp doğalgaz keşfeden Erdoğan’a artık kimse inanmıyor.
    Belki, Mehmet Metiner ile Cem Küçük inanıyordur.

    Yanıtla (9) (0)
  • Necmi Uğurlu / 25 Ağustos 2024 15:16

    Sn. Akyol yine muhteşem tespitler kaleminize yüreğinize sağlık..gelişmiş batı tipi demokrasilerde ekonominin yönetiminden eğitim politikasına kadar kurumsal yapılar çok güçlü olup, siyasi iktidarlar bu işleyişte çok etkili olmazlar. Merkez bankasından ekonomi yönetimine kadsr belli bir hukuk güvencesinde fonksiyonlarını ifa ederler..bu nedenle işleyiş kişilere endeksli değildir..Ahmet gider Mehmet gelir sistem kendi mecrasında yürür sıkıntı tek adam rejimi ve hukukun üstünlüğünün askıya alınması

    Yanıtla (7) (0)
  • İbo / 25 Ağustos 2024 15:15

    Erdoğan, “Yoksullukların, yasakların, baskıların olduğu günler geride kaldı” demiş.
    Dilruba Fransa varandaşı mı?

    Yanıtla (12) (0)
  • Karar okuru / 25 Ağustos 2024 15:04

    Adamlar 1789 da kuvvetler ayrılığını beyannamelerine koymuşlar biz 21.yüzyılda çıkarmaya çalışıp tek adam rejimini tescillemek istiyoruz.Tek adamın kararlarından hala niye ders almıyoruz anlamak mümkün değil.

    Yanıtla (8) (0)
  • Taha Akyol Okuru / 25 Ağustos 2024 14:56

    Ne zaman Meclis başkanı ve Adalet bakanı Anayasa ile ilgili konuşsa sanki “kendi iradeleriyle, bilgi birikimleriyle ve yaptıkları görevin ağırlığı ile konuşmuyorlar” izlenimi veriyorlar. Sanki birileri ellerine bir metin tutuşturmuş metnin içeriğine inanmadan ve anayasa konusunda bişeyler söylemek için (konuşmuş olmak için) konuşuyorlar gibi. Meclis başkanı ve adalet bakanı, partisi önemli değil bir kendi üyesinin hukukunu savunamıyorlar ve koruyamıyorlar. Bunlar mı ülkeye anayasa yapacak.

    Yanıtla (7) (0)
  • SG / 25 Ağustos 2024 14:52

    Yirmi senede YEDİ Tane TCMB, Altı tane Maliye bakan (Benim sayabildiklerim) DEĞİŞTİ.Yirmi YILDA En fazla KAR eden,Akbank, İş Bankasının vs kaç tane genel MÜDÜRÜ değişti?...! TCMB Zarar ederken bu özel bankalar her sene fahiş kar ettilerse ,Yönetimde istikrar,Yatırımcıya güvence olmazsa SONRA çözümü kaf dagin arkasında aranır.

    Yanıtla (4) (0)
  • Beysefa ÜNLÜ / 25 Ağustos 2024 14:43

    Sayın AKYOL,her defasında ifade ettiğim gibi,sizin "iktidarın ilk on yılı başarılı geçti"fikriniz eksik bulduğum için katılmıyorum.Çünkü:1-Kemal DEVRİŞİN'in kurduğu ekonomik hazıra kondu.2-İktidarın devleti tanıma,rejimi(mevcut yapıyı)değiştirme hazırlık dönemi.Bu iki sebepten dolayı,koalisyon döneminde düzene giren ekonoik yapı devam etti.İktidarın özel bir çabası olmadı.

    Bence ayrıntılara girip boğulma zaman kaybıdır.Gidişata bütünsel

    Yanıtla (3) (0)
  • The end / 25 Ağustos 2024 14:34

    Adalet bakanı Şimşek istifa haberleri kasıtlı demiş. Bencede. Akp dolar vurgunu için haberi kendi cikariyor.ara ara hep yaptılar doları bir saatte çıkarı veya düşürüp alıp satıp vurgu. Yapıyorlar.

    Yanıtla (4) (0)
  • Mehmet Hatipoğlu / 25 Ağustos 2024 14:31

    Okura: Neden daha açık vesayetçi ruhun ne olduğunun söylenmemesini gerçekten bilmiyormusunuz? yoksa 5816 dan haberiniz mi yok? layüsel olan alanlardan habersiz olmadığınıza göre, ne yapmak istiyorsunuz? bende onu anlamıyorum...

    Yanıtla (0) (1)
  • Dr / 25 Ağustos 2024 14:08

    Yüzde kaç rasyonel, kaç nasyonel olsun?

    Yanıtla (0) (0)
  • KEMAL ÇALIŞKAN.... / 25 Ağustos 2024 14:00

    Orta çağ anlayışı ile günümüz dünyasında sağlıklı bir şey yapabilmek mümkün olmadığı gibi az buçuk var olan rasyonelliği de tamamen bitiriyorlar...Sonuçta bakalım nereden yeniden başlayabileceğiz....Başlamak zorunda kalacağız...

    Yanıtla (5) (1)
  • dokuzuncu köy / 25 Ağustos 2024 14:00

    Sayın Akyol; Hangi güvende bahsediyorsunuz memleket yandı bitti kül oldu artık sizin gibi lafı dinlenen yazarların bu eksik şu eksik kaldı diye yazmanıza gerek kalmadı. Eğer bir nebze faydanız olacak ise ülkeye bu iktidarın bir an önce gitmesi belki bir umut ülke yeniden kurtarılabilir.

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar okuru / 25 Ağustos 2024 13:51

    Hangi tek adam yönetimi özgürlükçü olmuş ki, bizdeki de özgürlükçü olsun. Anayasa babayasa hikaye. Tek dertleri ömür boyu, saltanatı yasalaştırma, garantiye alma oyunları kurgulamak.

    Yanıtla (6) (1)
  • Karar okuru. / 25 Ağustos 2024 13:47

    Devleti bitiren yolsuzluk hırsızlık bağımsız yargının olmaması. Halkı değilde herkesin kendi çıkarını düşünmesi büyük sorun. Ülkeyi cumhurbaşkanı değil bağımız yargı ve liyakat lı kurumlarin yönetemesi bu ülkeyi kurtarır.

    Yanıtla (6) (0)
  • mimli / 25 Ağustos 2024 13:40

    Ak Parti'nin anayasanın 'a' sını ağzına bile alması insanın kafasında bir şüphe ve olumsuzluk çağrıştırıyor. Bu parti ile yola çıkılır mı?

    Yanıtla (11) (0)
  • Karar okuru / 25 Ağustos 2024 13:19

    Özgürlükçü bir anayasa olmadığı halde bu anayasaya uymuyorsun. Daha özgürlükçü bir anayasa yapma isteğinin altında kimbilir ne tuzaklar yatıyor.

    Yanıtla (8) (0)
  • Karar okuru / 25 Ağustos 2024 13:14

    Mevcut anayasanın hangi maddesinde “vesayetçi ruh” var, söylemiyor.
    Gerçek amaç farklı olduğu için söyleyemez. Numan Kurtulamamış dahil tüm AKP'liler kendilerine ezberletilen replikleri tekrarlıyor.

    Yanıtla (7) (0)
  • Okur / 25 Ağustos 2024 12:57

    Güven yok.
    Sefilleri oynuyoruz ,borçtan ,kredi ödemekten canımız çıktı.
    Açlık sınıri altınfa maaş veren bir iktidara neden güvenelim.
    22 yıl geçmiş halen sabır ,.şükür tavsiye ediyorlar.
    Hadi oradan,hadi oradan

    Yanıtla (18) (0)
  • Serhan / 25 Ağustos 2024 10:32

    İktidar tekrar güven kazanacak ama Özgür Özel çok aktif çıktı, mesela dünkü Gaziantep mitingi bu sıcakta çok kalabalıktı. İktidar güven istiyorsa bir an evvel bu tarım temalı mitinglere karşı olan Kılıçdaroğlu'nu tekrar partinin başına geçirip Mansur ve Ekrem Beylerin siyaseten önlerini hukuk
    yoluyla kesmeli

    Yanıtla (13) (6)
  • Yorumsuz / 25 Ağustos 2024 12:37

    Hayırdır Ekrem İmamoğlu veya Mansur Yavaş siyaseten önü yargı yoluyla kesilmeli bu nasıl oluyor bı açiklada bilelim.Sen kesin adalet bakanı olmalısın tabiki demokrasinin olmadığı Gulu gulu kabilesinde

    Yanıtla (4) (1)
  • Güneş / 25 Ağustos 2024 12:36

    İktidara güven sıfır. Hani kps de mülakat kalkacaktı. Ekranda konuşmalarına bakarsanız birşey sanırsınız. Uygulamada ise tamamen tersi. Seçim bir an önce olsada rasyonel politikalarla ülke düzene girse.

    Yanıtla (10) (0)
  • Abdurrahman Zeynal / 25 Ağustos 2024 12:17

    Rahmetli Millet Partisi Genel Başkanı Aykut Edibali'yle her görüşmemizde bize Hukukun üstünlüğünü anlatırdı. Kuvvetler ayrılığının demokrasinin olmazsa olmazı olduğunu söyler adalet eksenli bir dünya görüşünü savunurdu.

    Yanıtla (6) (0)
  • Cihan Ersöz / 25 Ağustos 2024 12:04

    Anayasa mahkemesi kararlarını uygulamayı reddeden anlayış Anayasa değişikliği istiyor. Ört ki ölem!

    Yanıtla (20) (1)
  • Samil has / 25 Ağustos 2024 12:02

    İkdidara güven yerle yeksan bunun çok sebebi var fakat en öne cıkan iki sebep ham Hum şaralop,cep ellezine,indira gandi sakal koparma rüşvet. Halkın kamudan alacakları vefya kamulaştorma bedelleri bile ödenmiyor hızım cebe atacağımız para azalır veya gecikir enduşesi ile İkinci en bilinen sebep ise kurtuluş savaşında bile rastlanmayan derin yoksulluk Türk halkı en perişan en zavallı en biçare günlerini yaşıyor yaslı ve çocuklar acından ôlüyor bunu ikdidar her seferinde yalanlayıp inkär ediyor

    Yanıtla (5) (0)
  • Fikri ince / 25 Ağustos 2024 12:02

    Bu millete verilebilecek en büyük zarar: devleti değil kendini güçlendirmek. Ben gidersem haliniz nolur, demek. Yerine birisini yetiştirmemek. Bu milleti kurtaracak yüz yılda bir gelir demek millete en büyük hakarettir.

    Yanıtla (6) (0)
  • The end / 25 Ağustos 2024 11:52

    Bencede akp için boşuna çene yruyoruz.bunlar cebini doldurmanin peşinde.diger işler kılıfı.akp ülkemiz için yanlış parti. Yöneticileride.hepsi akan cesmeden testi dolduruyor. Kendilerinden olmayan testileri kırıyorlar.

    Yanıtla (10) (0)
  • DALGACI / 25 Ağustos 2024 11:47

    Anayasa bahane, amaç; (Ne pahasına olursa olsun, yedikleri hurmaların faturasını ödememek için) ölünceye kadar iktidarda kalmak...

    Yeni anayasada neler olabilir?
    -Yeni anayasayla geçmiş CB'ğı seçimleri SIFIRLANDI diye tekrar tekrar seçilme kapısı açılabilir,
    -Milletin parasının hesabını soran SAYIŞTAY fesh edilebilir,
    -CB ve bakanların görevlerinden dolayı suç işlediği iddiasıyla ceza ve/veya tazminat davası açılamaz. Ancak, halk seçim sandığında hesap sorabilir vs,vb.

    Sürpriz olur mu?

    Yanıtla (9) (0)
  • Ahmet GÜLÇUBUK / 25 Ağustos 2024 11:39

    Şimşek istifa söylemi borsada düşüşe neden oluyor sa...başkan istifa etti dense borsa uçuşa geçer...o zaman kim hakkında şikayette bulunacaklar.

    Yanıtla (3) (0)
  • muzaffer / 25 Ağustos 2024 11:36

    Vesayetten şikayet edenler başka vesayet peşindeler.

    Yanıtla (5) (1)
  • Sulhi / 25 Ağustos 2024 11:33

    İşine geldipinde rabia de, Filistin de, din de iman de, nas var de, tek parti yönetimi de, İnönü devri baskısı de, ümmet de, ama sonra Sisi'ye dön, Beşir Esad'la konuşma fırsatları ara. Nerede hortumcu varsa onlara makam mevki dağıt, millette din iman ahlak bırakma, üniversite öğrencisinde namus ırz kalmasın bak, her yer bar meyhand kumarhane dolu olsun seyret. Seyret ki nereye geldin seyret!.. Ben ben dedin kimseyi dinlemedin seyret kendini bir aynaya bak da.

    Yanıtla (5) (0)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2024 11:29

    Önceki gün dinledim biraz bakanı. Adalet bakanı ama ekonomiden söz etti nedense. kimsenin yeni bir anayasa istediği falan yok. böyle bir ihtiyaçta yok. sorun ülkemizin Avrupa'nın hem en fakir ülkesi, hem de en pahalı ülkesi olmasıdır. bu çelişkiyi çözecek iyi bir bakana ihtiyacımız var. benim seçimim Y. Bulut. sarayda boşa harcanıyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • Yinanc / 25 Ağustos 2024 01:16

    Hergun milleti ve değerlerini asagilayanlarin değerleri neler..trafikten çöp atmaya vergiyi tam vermeye ..komşuluk aile akraba ilişkilerine .çocuk eğitimine...kitap okumaya..iş ahlakına....begenmedikleri halktan ne farkları var...

    Yanıtla (6) (20)
  • okur / 25 Ağustos 2024 06:13

    Sanki sıkıntıyı halk çekmiyor da halkı beğenmeyenler çekiyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru / 25 Ağustos 2024 11:02

    Konu genetik NET maalesef yapacak çok şey yok. Dünya düzeni “genetiğin kadar konuş” düzeni. Ortadoğulu halk ve kültür bu! Yorumunda eleştirdiğin her şey bizim değerimiz. Yani komşuya saygısızlık, cehalet, okumama, trafikte saygısızlık ve dahası. Bunu da eleştirince kendimizi mi aşağılamış oluyoruz?

    Yanıtla (0) (1)
  • tavşan. / 25 Ağustos 2024 00:31

    Milli eğitim bakanı şöyle dedi
    Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, 'Michelin yıldızı' yerine 'Mengen akreditasyonu' kullanılmasını önerdi: Böyle bir şey yapalım
    Okullardaki kalite düşüklüğünü mülakatları kalabalık sınıfları tarikatları konuşacak hali yok.
    Derdi restoranlara yıldız vermek.
    Halkla alay ediyorlar

    Yanıtla (28) (3)
  • Adsız / 25 Ağustos 2024 09:51

    O tarikatlara düşmanlık neden? Tarikatlara değil tarikatlarda varsa tarikat mensuplarına eleştiri getir. Bunu yapmazsın. Çünkü amacın bağcıyı dövmek. Gerçek mana tarikat ehli olandan zarar gelmez. Yunus Emre tarikat ehli değil miydi? Gerçek derviş, kemale ermiş insandır. Yunus Emre gibi. Tarikatı değil, yalış yapanı; dini değil, dini hassasiyeti olduğunu söylediği halde hataya düşeni, hatta hataya düşeni değil "hatasını" elştir. "Hatasını" eleştir. Bir de : Dinime söven bari müslüman olsa.

    Yanıtla (4) (40)
  • Muammer / 25 Ağustos 2024 09:59

    Yunus Emre tarikat ehli değildi.. Zaten ne olduğu da belli değil..Anonim bir ikon.

    Yanıtla (9) (5)
  • serçe / 25 Ağustos 2024 10:05

    Okul bilim yeridir. Tarikat değil. Tarikat la devlet yana yana gelemez. Eşitlik ilkesi gereği her dine eşit mesafede olmalıdır devlet.

    Yanıtla (22) (2)
  • Takipci / 25 Ağustos 2024 10:11

    "Cocuk Tacizi" davalarinin tamaminin uzerinde yayin yasagi var, Neden???

    Yanıtla (16) (1)
  • İbrahim Hanif / 25 Ağustos 2024 10:29

    Bir bataklık haline gelen kurumları değil de sinekleri mi eleştirelim yani adsız? Tarikatlar İslam dunyasinin ölümcül mikrop üreten batakliklaridir. Mehdilik hezeyani ile milyonlarca insanı mankurt hale getiren Adnan Oktar, Feto ve benzeri oluşumlar da esasen birer tarikattır. Ne yazık ki, Atatürk bu zehirli oluşumların kökunu kaziyamadan gitti bu dünyadan! Çok büyük bir kayıp.

    Yanıtla (31) (4)
  • Hıcibali / 25 Ağustos 2024 10:45

    ‘kalite düşüklüğünü, mülakatları, kalabalık sınıfları, tarikatları’ karıştırarak Mengen musakka yapacak bakanımız, çok akıllı!

    Yanıtla (13) (1)
  • Sahin / 25 Ağustos 2024 10:32

    Erdoğan'ın en büyük icraatı milleti
    ikiye ayırmasıdır .
    Buna "Böl yönet"deniliyor.

    Yanıtla (12) (1)
  • HAYRETI MUCIP / 25 Ağustos 2024 10:24

    M.Şimşek'in istifasıyla ilgili dezenformasyon ! haberleri yapanlar hakkında adalet bakanımız acaba kaç cumhuriyet ( niye cumhuriyet ise ! , diğer memurlar kabile memuru mu !) başsavcı vekili ve savcı görevlendirdi, doğrusu çok merak ediyorum !
    Aslında şu ana kadar gözaltı ve hatta tutuklamaların olması gerekirdi , işler biraz ağır gidiyor!
    Yan verin yetkiyi görün etkiyi prensibiyle bağdaşmıyor!

    Yanıtla (4) (2)
  • The end / 25 Ağustos 2024 10:23

    M. Şimşek'in istifa haberi çok mantıklı. Baktı karisan çok kurtaramayacak ayrılıyor. Kendi haline kalsa kurtarır. Herkese vergi iste, ama Erdoğan'ın adamlarının vergisini sil.kamu bankalarını hortumlar,köprü hastaneleri haraca bağla,devletin en önemli şirketleri Erdoğan'a bağla. En iyisi istifa.gec kaldı bile.

    Yanıtla (8) (1)
  • HAZIN / 25 Ağustos 2024 10:22

    Mevcut Vesayetçi Anayasa sayesinde bugünlere gelenler niye yeni Anayasa istiyor.Isteklerini ve yapamadıkları nedir anlayalım.

    Yanıtla (8) (0)
  • M. Kamil Z / 25 Ağustos 2024 10:04

    Sayın yazar "vesayetten" kastın ne olduğunu çok iyi biliyorsunuz ama Tecahül-i arif yapıyorsunuz. Bunlar ilk dört madde, AYM, Ülkenin ismine "islam cumhuriyeti" eklenmesi. Sayıştayın, Yargıtayın ve mahkemelerin doğrudan bakanlığa bağlanması, ülkede hiç bir bağımsız kurum bırakmadan tamamen iktidara bağlanması. Ve en onemlisi CB 2 kere seçilir maddesinin kaldırılması, %50+1 yerine en çok oyu alan seçilir maddesi getirilmesi, iktidara parti kapatma yetkisinin verilmesi.

    Yanıtla (11) (1)
  • Sahin / 25 Ağustos 2024 10:04

    Sonuçta otoriter biz Afkanistan olacağız fikirlerimiz bir "diyor.

    Yanıtla (5) (0)
  • tavşan. / 25 Ağustos 2024 00:19

    Anayasa uymayanlar yeni anayasa yapacaklarmış.
    Ona da uymazlar.
    Halkla alay ediyorlar

    Yanıtla (36) (2)
  • Adsız / 25 Ağustos 2024 09:55

    Adsız daha öncekiler gibi. 367 garabetini henüz unutmadık.

    Yanıtla (1) (5)
  • karar okuru - ... / 25 Ağustos 2024 05:26

    mevcut anayasaya uymayanların, uyma ihtiyacı da hissetmeyenlerin, muhalefetin zaten yetersiz olduğu bir ortamda her şeyi her icraatı korkmadan yapabilme gücüne de sahip olanların, memleketi her açıdan istediği gibi yönetip ileriye götürmek ve halkının refahını artırmak, adaleti tesis etmek yerine sabah akşam ille de yeni anayasa, yeni anayasa diye ortaya çıkıp yaygara yapma ısrarındaki amaç nedir, anlamıyorum. vesayetçi ruhtan arındıracaklarmış, yahu artık vesayet sizsiniz, kimi kandırıyorsunuz

    Yanıtla (24) (0)
  • Adsız / 25 Ağustos 2024 09:34

    Evet "artık" doğru. Daha önceki vesayetçiyi de ansana.

    Yanıtla (1) (18)
  • Okur / 25 Ağustos 2024 10:15

    2002 de iktidar oldular 12 kere anayasa değiştirdiler hep vesayetçi naraları atıp tutarak demiyorlarki benim yapacağım anayasada benim istediğim kadar özgürsün aslında sorun anayasa da da değil benim iktidarım sürsün olay bu

    Yanıtla (11) (1)
  • Takipci / 25 Ağustos 2024 09:52

    Vesayet, genelde her turlusu kotudur. Maalesef gunumuzde Ruhban Sinifi vesayeti var...

    Yanıtla (8) (1)
  • Ty / 25 Ağustos 2024 08:50

    Kardeşim bıkmadiniz şu ilk on yıl başarısına. Olmaz olsaydı. İlk on yıl savcılık yapıp iddianame yazdı. Şimdi hakim oldu karar veriyor. Perşembe gelişi çarsambadan belli idi.

    Yanıtla (30) (0)
  • Adsız / 25 Ağustos 2024 09:31

    Doğruya doğru yanlışa yankış demek de mi yanlış. İstiyorsun herkes toptancı olsum.

    Yanıtla (1) (18)
  • Ty / 25 Ağustos 2024 09:14

    Diyor ki yeni bir dünya kurulurken biz afrika ile beraber yürüyeceğiz. Demek ki ülkeye yabancı doldurup bizleri afrika savanasına gönderecek. Olur bence kabul giderim.

    Yanıtla (7) (0)
  • Bülent Akdeğer / 25 Ağustos 2024 09:11

    Şahane, kutluyorum değerli meslektaşım,ellerinize sağlık,rumeliye elveda ya başladım tek kelimeyle muhteşem

    Yanıtla (1) (0)
  • Ty / 25 Ağustos 2024 09:01

    Şöyle de bir gerçek var. Eğer emperyalist buna garantör olmadı ise, bunlarda hiç akıl yok demektir. Yok öyle ülkeyi alt üst et 30 yıl as kes sonra git. Olmaz burada şahsi suç zamanaşımı olmaz kazaen orman mı yaktın. Suç, suçlu ölse bile suça ortak olanlara rücu eder. Hakimler savcilar vekiller gazeteciler askerler hepsi zincirleme hesap verecek. Vekiller meclis lokantası yediği kebapların parası faizi ile ödemeleri gerekir. Muhalefet da dahil hesap vermeye.

    Yanıtla (7) (1)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2024 08:54

    Iktidarin guven puani sifir. Yuzde onbeslik oy destegi ile yuzde ellibirlik makami abesle istigal ediyorlar. Derhal secim istiyoruz.

    Yanıtla (22) (0)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2024 08:53

    Mevcut anayasaya uymamakla defalarca suc islemis olan bu iktidarin yeni anayasa yapmasini istemiyoruz. Derhal secim istiyoruz.

    Yanıtla (25) (0)
  • okur / 25 Ağustos 2024 08:50

    Sayın Adalet Bakanımız galiba Türkiye'de yaşamıyor.

    Yanıtla (6) (0)
  • YAVUZ KARAHAN / 25 Ağustos 2024 08:03

    Bazı çok önemli kişiler için, günümüzde değil "adeta Orta Çağ'da yaşıyorlar" desek suç mu oluşturur? Koskoca mevki sahipleri tek yerden aldıkları emirlerle robot gibi konuşuyorlar.

    Yanıtla (9) (0)
  • Özkan / 25 Ağustos 2024 07:30

    İktidarda belki 100 günleri yok türkiye 100 yılı diyorlar ne vereyim abime repliği gibi

    Yanıtla (8) (0)
  • İbrahim Hanif / 25 Ağustos 2024 07:23

    Lafa gelince, nas'dan, dinden diyanetten kimsede söz hakkı bırakmayan Erdoğan'ın kininin aksine dinimizin tek kaynağı Kur'an'ın şu buyrukları insanın içini ısıtıyor: "sen onlara kanatlarını ger, affedici ol, selam deyip geç, onlar için dua et, mağfiret dile; onları kendi haline bırak" vs. Bu toplumun felahi ancak affedici, kucaklayıcı ve barışçı Kur'an diniyle mümkün olacaktır; diyanetin temsil ettiği emeği diniyle değil!

    Yanıtla (6) (1)
  • İbrahim Hanif / 25 Ağustos 2024 07:14

    Bir toplumda kin din haline gelmişse artık o toplumda ne bilimden, ne adaletten, ne de sosyal adaletten bahsedilemez. Can Atalay ve Osman Kavala gibi aydınların AİHM ve Anayasa Mahkemesi kararlarına rağmen hala hapiste olmalarının tek sebebi, Erdoğan'in bir türlü dinmeyen kinidir. "Kin, ateşin odunu cayır cayır yiyip bitirdiği gibi, insanın iyi amellerini yok eder; bir kül yığınına çevirir" diyenin dediği gibi; ülke bu kin yüzünden cayır cayır yanıyor!

    Yanıtla (13) (1)
  • Okur / 25 Ağustos 2024 06:30

    Ak partiden hukukunun üstünlüğü, güçler ayrılığı, kurumsal kurallı demokrasi beklemek ...Ya da Godot'yu Beklemek ...

    Yanıtla (5) (0)
  • Ahmet Zengin / 25 Ağustos 2024 06:30

    Hukuk devletiymiş,Ekonomik güvenmiş,Enflasyonmuş vs. Geçin bunları ! bunlar kimin umurunda. Önemli olan RTE nin koltuğunu ve iktidarını koruması.
    Bakın memleket yangın yerine dönmüş zatı şahanelerinin" bir özeleştirisini veya üzüntüsünü ifade ettiğini,kendisini muhasebe ettiğini duydunuz? Duyamazsınız. Çünkü NARSİST kişilikler "ben hata yaptım" demezler.

    Yanıtla (6) (0)
  • Şero / 25 Ağustos 2024 05:35

    Hocam,
    Hukuk, adalet, insan hakları gibi şeyler umurlarında değil ki. İstedikleri anayasa zaten minareye kılıf.

    Yanıtla (5) (1)
  • Abbas / 25 Ağustos 2024 05:15

    Ülkenin şaftı kaymış. Karpuza ihracat yasağı vatandaş ucuz yesin. Üreten ne yaparsa yapsın.
    Ben yaptım oldu. Dilan serbest ben dedim o kadar kes sesini. Koç ihale kaybetti rekor teklif verdi .kaybetmeye mahkum kazanan zaten vermeyecek Tüpçü gibi. İBB metro yapacak kredi bütçe plan tamam onaylanmaz CHP ye + yazmasın. Kin de kıskançlık ta sınır yok. Bunlar gitmeden hayal kurmak olmaz.

    Yanıtla (12) (1)
  • Vatandaş / 25 Ağustos 2024 02:05

    Kuvvetler birliği için çoğu kurumun birliği sağlandı. AYM, Sayıştay,50+1 şartı, Anayasanın ilk 4 maddesi gibi birkaç şey kaldı. Yeni anayasa ile çözülmesi amaçlanıyor. Seçimden seçime denetlersiniz deniliyor 5 yılda yapılan hata 10 yılda düzeltilemiyor dediğinizde, onu da gelen düşünsün diyorlar. Sonuçta faturayı biz ödüyoruz. Bu kısır döngüye de demokrasi diyorlar. Haydi hayırlısı diyelim.

    Yanıtla (18) (1)
  • İstanbullu bir okur / 25 Ağustos 2024 01:50

    Sn.Şimşek'in ilk günde yeniden rasyonaliteye dönüş dediği,dönüşün adı bugünkü ortaya çıkmış olan sadece faizle sonuç alınacağı ise,ki görünen o dur.İstemez o rasyonalite ifadesinin anlam çarpıtması diyesim geliyor.Yabancı sıcak parayla faiz ve borsaya omuz verdi ve baktı yapısaldan bir haber,hareket yok,omuzundakini çırpıverdi ve yeniden tepetaklak.Ben bu iktidarda iktisadi ruh hali görmüyorum.Bu iktidar yapısal reformlara dönüşle edindiği gücü kaybedeceğinden korkuyor,intibaı görüyorum.Syglr.

    Yanıtla (12) (2)
  • Heredot / 25 Ağustos 2024 01:07

    Yüz yıl öncesini beş yüz yıl öncesini ....konuşabilmek için okumak gerekiyor..ilkokul ezber bilgileri ile bir ömür tek kitap okumadan aynı şeyleri tekrarlamak cehaletin göstergesi..buna sosyal medyada çıkan yalan bilgiler de eklendi..tarih din mezhep kültür folklor dil vb vb geçmişten süzülüp gelen şeyler...hergun yeni bir belge çıkıyor.

    Yanıtla (5) (4)
  • Etem / 25 Ağustos 2024 01:06

    Kuvvetler ayrılığı, hukukun üstünlüğü gibi reformları unutun. RTE kendi ayağına sıkacak kadar saf değil. Yolsuzluk, rüşvet, anayasayı çiğneme, kanunsuz atamalar, mülakatlarda hakkı yenen insanlar…dosya kabarık.

    Yanıtla (39) (2)
  • Karar Okuyucusu / 25 Ağustos 2024 01:06

    Mevcut Adalet bakanının en önemli misyonu mevcut anayasadan ziyade tek kişiye sadakatidir.Anayasa umurlarında değil umurlarında olsaydı AYM kararına uyarlardı. Mevcut Anayasa ile ekonominin, eğitimin,adaletin önünde hiçbir engel yok ama mevcut zihniyet ile eğitim,ekonomi,hukuk yerlerde... Çünkü sorun zihniyette... Devleti daha da otoriter yapmak için anayasa ile uğraşıyorlar. Kural,kanun umurlarında değil.

    Yanıtla (22) (1)
  • Abidin / 25 Ağustos 2024 00:53

    Bu iktidarı 23 yıldır gördük, bunlar bir şeye ak diyorsa bilirim ki o karadır. Bunlarin peşine takılanin da sonu hüsrandır.

    Yanıtla (36) (1)
  • 07Cem / 25 Ağustos 2024 00:51

    Bizce yeni basılacak paraların üzerine resim yerine atasözleri yazılmalı "ben ekonomistim. kandırıldık gene kandırıldık bir daha kandırıldık ver papazı al papazı ne istediniz de vermedik şamda cuma namazı kılacağız 40 milyar $ harcadık gerekirse 40 daha harcarız." buna benzer yüzlerce atasözlerimiz var bunlar yazılabilir.(!)

    Yanıtla (27) (2)
  • Ali İncirci / 25 Ağustos 2024 00:48

    BBC'de 4 bölümlük bir "Rusya" belgeseli var. Putin ne yapıyorsa Erdoğan onu yapıyor!. Yine BBC'de "Surveillance State" diye Çin'deki vatandaşların nasıl izlendiğini, puanlandırıldığını, puanı düşük olanların kredi kartlarının bile bloke edildiğini vs.vs anlatan bir belgesel var, Cinping ne yapıyorsa Erdoğan onu yapıyor. Adalet/hukuk/insan haklarımız Rusya ve Çin ekseninde!. Boşuna demokratik anayasa beklemeyin. Eski Komunist Mehmet Uçum(=Avrasyacı Perinçekler) ne derse o!

    Yanıtla (26) (1)
  • Okur / 25 Ağustos 2024 00:38

    Sıfır, Sıfır,Sıfır

    Zero, Zero, Zero

    None, None None

    Yanıtla (10) (0)
  • tavşan. / 25 Ağustos 2024 00:33

    AKP li bir millet vekili şöyle dedi.
    Bu kadar çalışan bu kadar emekliye bakamaz.
    Harika
    Bu kadar sığınmacıya bakabilir mi.
    50 milyar dolar neden harcadınız sığınmacılara
    50 milyar dolar daha harcarız da diyorsunuz.
    Suriyeliler has elemanınız emekliler yabancı mı.

    Yanıtla (36) (1)
  • Karar okuru / 25 Ağustos 2024 00:32

    Tamamen vesayetçi ruhtan arındırılmış bir anayasa, Akp, Tekadam ve Mhp nin çökmüş oldulkarı iktidar saltanatından erken seçimle gönderilmesi sonucu ancak yapılabilir. Aksi halde bunlar gitmedikçe yeni, özgürlükçü bir anayasa yapılması imkansız. Çünkü hoşlarına gitmeyen kararları tanımamak gibi bir keyfiyatları var.

    Yanıtla (20) (1)
  • Etem / 25 Ağustos 2024 00:31

    Biz gazete köşelerinde havanda su dövmeye devam ederken RTE Cumhuriyeti ve kurucularını itibarsızlaştırmaya, yeni eğitim sistemi ile dindar ve kindar nesil yetiştirmeye, kırıntıları kalan hukuku yok etmeye ve sonuçta dini otoriter bir ülke yaratmaya devam ediyor.

    Yanıtla (38) (2)
  • Okur / 25 Ağustos 2024 00:29

    Söz konusu bakanların 'yeni anayasa' hakkında konuşmalarının bir önemi yok zira her biri matruska gibi içinden malum kişinin arzu ve keyfiyeti çıkıyor. Mevcut iktidarın eski koşullara dönmesi mümkün değil çünkü gucun sarhoşluğuyla güç devşirme girdabina yakalanmıştır. Kucuk ortakla aradaki hukuk ucuz bayağı bir pragmatik faydaya dayanmaktadır, halkın hiçbir çıkarı yoktur. Tespiti oldugu gibi doğruca yapmak gerekirse Türkiye bugün klasik olmayan bir diktatörlüktür

    Yanıtla (18) (1)
  • Musto / 25 Ağustos 2024 00:27

    Hitler Balkanları işgale başlar. Üsküp'te Arnavut gençler Mestan dedeye takılırlar.. More Mestan Aga... Hitler,işe yaramayan yaşlı arnavutları eritip sabun yapacakmış... Hiddetlenen Mestan aga... Köpürenin ta gelmişini geçmişini... Bunlar sabun olsa sadece kendi yandaşlarına köpürürler... Rahmet olsalar..Bir damla vatandaşımn, bağına bahçesine bostanına tarlasına yağmazlar...

    Yanıtla (14) (3)
  • tavşan. / 25 Ağustos 2024 00:24

    Bakanlardan biri şöyle diyor
    Ekonomik sıkıntılarımız var ama çelik kubbeyi yaptık.
    Halkı aptal yerine koymanın bir türlüsü.
    Ortada bir kubbe yok
    Olsa bile ekonomik sıkıntının nedeni olmaz.
    Bir kaç resimle kubbe yapmış gibi hava atıyorlar

    Yanıtla (19) (2)
  • tavşan. / 25 Ağustos 2024 00:22

    İsrail’i korumak için Akdeniz’e gönderilen USS Wasp hücum gemisi, TCG Anadolu ve TCG Gökova ile ortak deniz eğitimleri yaptı‼️

    Türkiye, faaliyete ilişkin hiçbir açıklama ya da fotoğraf yayınlamadı, ancak ABD bu durumu ifşa etti‼️
    Gerçekten Gazze için bir şey yapmadan Gazze dostu havası atmaları şahane.

    Yanıtla (14) (1)
  • Ali Rıza / 25 Ağustos 2024 00:20

    Hak+ hukuk+ adalet+ güven= 0

    Yanıtla (26) (1)